Innovasjonscamp Bærekraft

Jønsberg vgs og Ungt Entreprenørskap arrangerte Innovasjonscamp Bærekraft 17. januar 2023.

Vi inviterte 175 ungdomsskoleelever fra Ottestad ungdomsskole, Romedal ungdomsskole og Steinerskolen til å jobbe med FNs bærekraftsmål 7 og 11, sammen med Jønsberg-elever.

Kreative, gode løsninger

Elevene fikk oppgaver som skal løses på en kreativ, innovativ og inkluderende måte.

Vi fikk noen veldig gode løsninger på oppgavene. Blant annet så foreslo elevene drivhus inni boliger, en annerledes elsykkel og bærekraftige løsninger for Stange kommune, som også vil være fine samlingssteder for ungdom. Elevene jobbet godt og lærte masse.

Jury

Vi hadde en jury som bestod av lokale bedrifter og grundere. Disse kåret en vinnergruppe blant elevgruppene.

Tusen takk for innsatsen fra juryen. Tusen takk til lærere som bidro også.

Innovasjonscamp 2023 - Klikk for stort bilde Simen Myrvang

Innovasjonscamp 2023 - Klikk for stort bilde Jønsberg VGS