Skolehelsetjenesten

Helsesykepleieren vår er Ann Britt Nygard.

Bestill gjerne time

Du bestiller time ved å ringe, sende melding eller e-post, og bestilling av time kan skje gjennom hele uka.

Helsesykepleier

Ann Britt Nygard

Helsesykepleier - Klikk for stort bilde

Jeg er å treffe til følgende tider:

Mandag: 08.30 - 14.30
Onsdag: 10.30 - 14.30

Hva kan du få hjelp med?

Skolehelsetjenesten kan hjelpe elevene med blant annet prevensjonsveiledning, seksuelt overførbare infeksjoner, fysiske og psykiske plager, og sykdommer som det bør tas hensyn til i skolesituasjonen. Tilbudet er gratis.

Helsesykepleieren kan formidle kontakt med skolelege eller det øvrige hjelpeapparatet ved behov. Helsesykepleieren samarbeider med lærerne om forebyggende helsearbeid.

Helsestasjon for ungdom

Stange kommune har også en ungdomshelsestasjon som elevene kan benytte. Ungdomshelsestasjonen holder til i 2. etasje ved Stange videregående skole og er bemannet med helsesøster og lege. Dette tilbudet er også gratis, og man trenger ikke bestille time.

Helsestasjonen har åpent hver tirsdag kl. 16.00–18.00, unntatt i skolens ferier og fridager.